Onze vermelding op sys.keurmerk.info
info

Je hebt het minimaal aantal bereikt

Winkelwagen (0)

Er zijn nog geen producten in jouw winkelwagen geplaatst.

Retourneren, ruilen, annuleren

Daar doen wij bij VrieSenco Outdoor & Living niet moeilijk over maar wij hebben hiervoor welke enkele spelregels. 

Je kunt binnen 14 dagen zonder opgaaf van redenen jouw aankoop retourneren. Daarnaast heb jij 30 dagen om jouw aankoop te retourneren met een duidelijke en goede reden, ingaande op de dag van ontvangst. Jij hebt vanaf het moment van jouw retourmelding nog 14 dagen de tijd om jouw producten terug te sturen. 
Let op: Het product kan alleen ongebruikt en indien van toepassing, in de originele verpakking geretourneerd worden. 
Mocht jij jouw aankoop willen annuleren maar het product is al verzonden door onze vervoerder dan zijn de retourkosten voor jouw eigen rekening.
 

Hoe kan ik mijn bestelling annuleren? 

Doorloop de volgende stappen, in het geval van annulering.
 
  • 1.    Meld jouw annulering aan bij onze klantenservice via: klantenservice@vriesenco.nl
  • 2.    Is jouw bestelling nog niet verzonden – Je ontvangt een bevestiging van annulering en het aankoopbedrag wordt na jou teruggestort.
  • 3.    Is jouw bestelling al verzonden – In geval van een annulering nadat het product al is verzonden, volg dan de stappen van retourneren. 
 

Retourneren via PostNL

Heb jij jouw bestelling ontvangen via PostNL of DPD
Doorloop dan de volgende stappen om jouw bestelling terug te sturen.
 
  • 1.    Meld jouw retourzending aan bij onze klantenservice via: klantenservice@vriesenco.nl 
  • 2.    Koop een verzendlabel via www.PostNL.nl/tarieven (De retourkosten zijn voor jouw eigen rekening)
  • 3.    Retour adres: VrieSenco Outdoor & Living, T.a.v: Retouren, Industrieweg 2, 7064BV SILVOLDE
  • 4.    Plak het verzendlabel op de originele verpakking. (verwijder ook de oude aanwezige verzend labels)
  • 5.    Geef het pakket af bij een PostNL locatie bij jou in de buurt.
  • 6.    Bewaar jouw verzendbewijs, hier staat een Track en Trace code op waarmee jij de retour zending zelf kunt volgen.
 

Retourneren via onze bezorgdienst

Doorloop dan de volgende stappen om jouw bestelling terug te sturen.
(In de meeste gevallen is dit wanneer het pakket groter is dan 176x78x58 cm en/of zwaarder is dan 31 kg)
 
  • 1.    Meld jouw retourzending aan bij onze klantenservice via: klantenservice@vriesenco.nl
  • 2.    Wij zullen onze vervoerder een ophaalopdracht voor jou laten inplannen.
  • 3.    De retourkosten zijn voor jouw eigen rekening, de kosten voor deze service bedraagt € 35,-.
  • 4.    Ophalen kan alleen op een doordeweekse dag, belangrijk is dat jij die gehele dag beschikbaar bent.
  • 5.    Zodra wij jouw retour ontvangen hebben, krijg jij van ons een bevestigingsmail van ontvangst.

De kosten van deze retourzending zullen wij verrekenen met het terug te storten bedrag van jouw bestelling. Wij vragen hiervoor jouw begrip.

Je kunt uiteraard ook via een andere vervoerder de producten retourneren, deze keuze is geheel aan jou. Retourneren is altijd voor risico van de verzender.

Wij zorgen ervoor dat het bedrag van jouw geretourneerde producten wordt teruggestort op jouw rekening, uiterlijk binnen 14 dagen. Dit gebeurt op dezelfde manier waarmee de oorspronkelijke transactie is verricht.
 

Hoe retourneer ik zo veilig mogelijk?

Verpak de goederen in de originele verpakking. En waar nodig extra verpakkingsmateriaal om beschadiging te voorkomen. Zodat jij het volledige aankoopbedrag terug kan ontvangen als wij de producten zonder schade in ons magazijn hebben ontvangen. Door in de originele verpakking te retourneren is de kans op beschadigingen zo klein mogelijk en kunnen wij er misschien nog iemand anders blij mee maken. Verwijder waar nodig het oude verzendlabel van de originele verpakking.

Heb jij de originele verpakking niet meer in huis? Geen probleem, we bekijken de staat van het teruggestuurde product en bepalen aan de hand daarvan wat de waardevermindering is, dit kan oplopen tot maximaal 25% van de aankoopprijs.
 

Krijg ik na het retourneren het volledige aankoopbedrag terug?

Bijna altijd wel. Maar het is logischerwijs wel afhankelijk van de staat van jouw product. Om het volledige aankoopbedrag terug te krijgen is het belangrijk om jouw product in de originele staat, ongebruikt en onbeschadigd terug te sturen. Zo kunnen wij er iemand anders nog blij mee maken met een nieuw product. Anders bepalen we aan de hand van de staat van het product wat de waardevermindering is.
 

Waarom krijg ik minder geld terug voor mijn geretourneerde product?

Dan is het product waarschijnlijk niet in de originele staat teruggestuurd, gebruikt en of beschadigd. In dat geval bepalen we aan de hand van de staat, wat de waardevermindering is. De waardevermindering kan oplopen tot maximaal 25% van het aankoopbedrag. 

Het uiteindelijke bedrag dat jij terug ontvangt wordt bepaald door twee dingen:

1. De waardevermindering van het product. Deze is gebaseerd op drie factoren:

1.1 beschadiging van het product
1.2 beschadiging van de verpakking
1.3 compleetheid van het product

2. De kosten die gemaakt moeten worden om het product opnieuw te verkopen.

2.1 Denk hierbij aan het maken van duidelijke foto’s en een goede omschrijving voor tweede keuze producten die wij via een ander kanaal moeten aanbieden. Deze kosten zijn €7,50 en worden samen met de waardevermindering ingehouden. 
 

Zijn er nog andere kosten verbonden aan het retourneren of ruilen? 

De verzendkosten voor het retourneren of ruilen van de producten zijn altijd voor jouw eigen rekening. Jij dient er zelf voor te zorgen dat, als wij de producten weer retour ontvangen, deze als nieuw verkocht kunnen worden. Het is daarom belangrijk dat de zending retour gaat in de originele verpakking. Om schade tijdens transport te voorkomen is het noodzakelijk dat jij de retourzending goed en zorgvuldig verpakt. Als de producten beschadigd zijn of gebruikssporen bevatten behouden wij ons het recht voor deze kosten in rekening te brengen.

De kosten van de retourzending (indien via onze vervoerder geretourneerd) zullen wij verrekenen met het terug te storten bedrag van jouw bestelling. 

Je kunt ook de producten zelf terugbrengen naar ons magazijn. Ook kunnen wij het voor jou laten ophalen voor 45 euro. 
 

Ik heb een verkeerd of beschadigd product ontvangen

Ondanks onze uiterste voorzorgsmaatregelen kan het helaas gebeuren dat een product toch schade oploopt voor- of tijdens de bezorging. Ook komt het een enkele keer voor dat jij het verkeerde product ontvangt. Mocht jij een beschadigd of verkeerd product hebben ontvangen, neem dan binnen 5 dagen na ontvangst contact op met de klantenservice. Wij dragen er zorg voor dat jij het juiste, onbeschadigde product zo spoedig mogelijk ontvangt.

Voorwaarden voor het retourneren en ruilen in het kort:
  • Een retour of ruil reden opgeven is niet verplicht binnen 14 dagen
  • Retourkosten komen voor jouw eigen rekening
  • Na aanmelding van jouw retourzending heb jij nog 14 dagen de tijd om het te retourneren
  • Jij dient er zelf voor te zorgen dat wij de producten weer retour ontvangen
  • Grotere tuinmeubelen worden opgehaald door een speciale meubeltransporteur
  • De zending dient in de originele verpakking geretourneerd te worden
  • Om schade tijdens het transport te voorkomen is het noodzakelijk dat jij het pakket goed en zorgvuldig verpakt
  • Wij betalen het volledige aankoopbedrag terug incl. eventuele verzendkosten voor de heenzending
  • Bij defect: wij zorgen zo snel mogelijk voor een oplossing of een vervangend product
  • Transportschade moet binnen 5 werkdagen na aflevering gemeld worden om aanspraak te kunnen maken op de garantie, voorzien van foto's van de transportschade
 
Retour adres: 
 
  • VrieSenco Outdoor & Living
  • T.a.v.: Retouren
  • Industrieweg 2
  • 7064BV Silvolde (Nederland)

Bekijk eventueel ook onze Algemene Voorwaarden

Zie ook het herroepingsformulier (hiermee kun jij aangeven dat jij van de koop afziet. Dit is niet verplicht, een email of telefoontje is voldoende)

Heb jij nog vragen over het annuleren, ruilen of retourneren?
Neem gerust contact op met onze klantenservice. Zij helpen jou graag verder